keskiviikko 21. helmikuuta 2018

10 FAKTAA RATSASTUSURASTANI

Tein ihan äskettäin Instagramiin tietovisan, jossa seuraajani saivat arvailla erilaisiin kysymyksiin. Kysymykset olivat aika hankalia, joten vääriä vastauksia tuli valtava määrä! Niinpä päätin tämän päivän heppapostauksessa kertoa lisää faktoja minusta ja minun ratsastusurastani!

1. En ole ikinä käynyt säännöllisesti ratsastuskoulun tunneilla. Tämä ei varmaankan yllätä monia, sillä äitini on opetanut minulle ratsastuksen alkeet ja sen jälkeen olenkin käynyt ihan valmennuksissa!



 2. Olen tippunut kerran estekisoissa. Monet varmaan tietävät, että olen hypännyt hieman nuorempana aika tosissaan ja ensiponini Viki oli varma hyppääjä eikä kielellyt lähes koskaan. Kerran kuitenkn estekisoissa Viki jäi yksin maneesiin ja niinpä sitten tulin 2. esteellä alas Vikin kieltäessä.


3. Teetimme Vikillä varsan ja sen nimeksi tuli Minsan Victoria. Halusimme Vikin varsalle kuninkaallisen nimen ja siihen Victoria oli mainio ja päätimme minun ja äidin kasvattajanimeksi Minsan, lyhenne Minnasta ja Saanasta! Lempinimeksi tälle prinsessalle tuli Lilla <3

C. Susanna Saikkonen

4. Ensimmäisen kerran olin hevosen selässä 8kk ikäisenä. Tuolloin pienenä taaperona olin juuri oppinut istumaan ja ensiratsuni olikin äitini silloinen hevonen Patu.

5. Minun ponini eivät ole ikinä asunut maneesitallilla minulla oloaikanaan. Viki, Lilla tai Kaapo ovat aina ollessaan meillä asustelleet maneesittomalla tallilla.

C. Minttu Koponen, aaveen.net

6. Kaapoa oltiin kutsuttu Belgiassa Kapuksi. Kaapo oli Belgiassa tallilla, jossa monet tallityöntekijät osasivat suomea ja Kaapo oli ristitty Kapuksi. Meistä se ei kuitenkaan sopinut, joten vaihdoimme Kaapon nimen Kaapoksi.

7. En ole ikinä ratsastanut suomenhevosella. Tämä fakta järkyttää minua itseänikin, olen vain ollut vossikka-ajelulla suokin kera!

C. Meeri Laakso

8. Ensimäisellä ponillani kisasin kouluratsastuksessa korkeimmillaan he:B:tä. Viki opetti minulle valtavasti myös koulupuolla ja he:B-luokkia ehdimme startata muutaman! Kaapokin on siis opettanut valtavasati, he:B:stä on onneksi noustu ylöspäin ;)

9. En ikinä ole kuunnellut ratsastaessa musiikkia. Yleensä aina joku on paimentamassa minua ratsastaessani (kotona äiti), joten eipä sitä musikkia tule kuunneltua.

10. Selvisimme Vikin kanssa estekisoissa aina ilman pudotuksia. Mun superponi <3


Toivottavasti tykkäsitte vähän erilaisesta postauksesta!

               Ratsastuksentäyteistä loppuviikkoa kaikille!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentteja ei tällä hetkellä valvota erikseen, mutta muistattehan pitää kommentoinnin silti asiallisena :) Kritiikki on silti tietenkin sallittua! Kaikki kommentit luen ja kaikkiin pyrin myös vastaamaan :) Olisi ihanaa, jos kommentoisit, olen jokaisesta kommentista todella kiitollinen!